بازرسی معیار مصرف انرژی

مصرف انرژی خود دارای معیارهای متفاوتی می باشد که تدوین اینگونه از استانداردهای معیار مصرف انرژی، از جمله پر اهمیت ترین اقداماتی می باشد که در کلان کشورها صورت می گیرد و این اقدامات در خصوص ایجاد چارچوب و تعیین الزامات قانونی مربوط به مصرف انرژی صورت می گیرد.

این اقدامات قانونی در جهت بستر سازی عملکرد انرژی صورت می گیرد که در واحدهای مختلف ساختمانی و صنعتی و در جهت زمینه سازی مورد نیاز در خصوص تقاضا و برنامه ریزی برای تولید انرژی نیز صورت می گیرد.

شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بایستی تاییدیه ی صلاحیت را از سازمان استاندارد ایران و مرکز ملی تایید صلاحیت داشته باشند و دراستای هرچه بهتر استانداردهای ملی و بازرسی معیار مصرف انرژی، فعالیت هایی را در صنایع و ساختمان ها انجام خواهند داد.

در واقع این بازرسی ها با توجه به دستورالعمل هایی که از سوی سازمان استاندارد ملی ایران ابلاغ شده است انجام می گیرد و این فعالیت ها بایستی کاملا مطابق با استانداردهای معیار مصرف انرژی و همچنین مرتبط با صنایع مختلف و ساختمان ها باشد.

این بازرسی ها بایستی کاملا مطابق با دستورالعمل های ابلاغ شده انجام گیرد و این دستورالعمل ها از سوی سازمان ملی استاندارد و همچنین مطابق با استاندارد معیار مصرف انرژی در رابطه با صنایع مختلف و ساختمان ها نیز می باشد.

مراحل مختلفی در خصوص بازرسی معیار مصرف انرژی صورت می گیرد که در اینجا قابل ذکر است:

این مراحل می تواند شامل بازدید از خطوط تولید باشد.

یکی دیگر از این مراحل آن است که رویه تامین حامل های انرژی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

مرزها و دامنه اعمال استاندارد اینگونه از معیار مصرف انرژی مرتبط با صنایع و ساختمان ها مشخص خواهد شد.

همچنین وضعیت و نقاط نصب کنتورها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استعلام مورد نیاز در این خصوص صورت خواهد گرفت و در نهایت گزارش نهایی تهیه گردیده و به سازمان ملی استاندارد تحویل داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.